Dame de Coeur har just fått ungar här hos mig! Så nyss att jag inte ens tittat hur många det blev

Tänkte jag skulle vänta tills hon själv är avslappnad nog att lämna dem för lite matintag eller något, men hon ligger myckedt troget hos dem och pysslar. Och det är alldeles tyst mellan gångerna jag går och sticker in näsan, då det blir ett väldigt pipande, antar att hon tittar upp så att de tappar tuttarna - så det LÅTER sunt och fint iaf.
Nå, Lilla Hjärtat är som ni förstår en väldigt trevlig liten dam. Jag tycker inte hon utmärker sig på något sätt, men tror att det mer beror på mitt jämförelsematerial - jag har ett helt gäng med små original i mina burar. Som alla antagligen förstår, är hon en snäll, god och lugn tjej. Och frisk. Dessa parametrar har gjort henne till en avelshona här. Det behövs lite såna råttor i mina stammar också, annars lider Rackarns råttor risk att utvecklas till ADHD-råttor.
Jag har sett att Kicki i flera olika trådar tjoat om att hon förälskat sig i Hjärtat, så för henne klev hon iaf ur råttmassan här
Här finns lite bilder och en presentation inför kullen som nyss föddes